Dlatego rozszerzając dietę dziecka trzeba zadbać, aby nie zabrakło w niej odpowiednich ilości substancji odżywczych. A także minerałów i mikroelementów. Wprowadzanie do codziennego jadłospisu niemowlaka nowych produktów, to dla każdego rodzica ważny moment. Jak przypominają eksperci, braków niektórych witamin i substancji odżywczych powstałych w pierwszym roku życia, nie da się uzupełnić w przyszłości. Aby uniknąć niedoborów trzeba pamiętać, aby rozszerzać dietę dziecka o produkty z różnych grup. Badania 1  pokazują, że 80 proc. najmłodszych dzieci otrzymuje zbyt małą ilość wapnia w diecie. To jedne z najczęściej występujących niedoborów. Niedobór wapnia może mieć poważne skutki. Może on bowiem prowadzić do powstania kości o osłabionej strukturze, o zmniejszonej masie kostnej. Kości mogą być bardziej podatne na złamania i urazy, a w przyszłości bardziej narażone na osteoporozę . Dlatego w fazie intensywnego wzrostu i rozwoju dziecka, odpowiednie spożycie produktów bogatych w wapń jest szczególnie ważne. Wapń z mleka i przetworów mlecznych jest najlepiej przyswajany przez organizm. Dlatego też to właśnie mleko (w tym mleko modyfikowane) oraz przetwory mleczne stanowią najlepsze źródło wapnia w diecie malucha. Pierwszy jogurt, najlepiej naturalny, można wprowadzić już w 7. miesiącu życia. Na początku jednak warto podać 1-2 łyżeczki, tak aby nie stanowił on całego posiłku. Nieco później, bo po 10. miesiącu życia można wprowadzać produkty mleczne, takie jak jogurt czy serek w większych ilościach.

Kolejnym problemem, który pojawia się w czasie rozszerzenia diety są alergie. W obawie przednimi sporo rodziców zwleka z wprowadzaniem nowych produktów, takich jak produkty zbożowe zawierające gluten, niektóre warzywa czy owoce cytrusowe. Dlatego nowe produkty wprowadzamy pojedynczo, obserwując reakcję dziecka.

Podawanie produktów takich jak warzywa i owoce lepiej zacząć od tych pierwszych. Dobrym rozwiązaniem będzie zupka z dwóch warzyw, a jeśli okaże się, że dziecko nie odczuwa problemów trawiennych, można po ok. 2 tygodniach dodać do niej ugotowane chude mięso, np. indyka. Zamiennie można wprowadzać do diety również jajko albo samo żółtko. Powinny znaleźć się w niej również ryby, np. halibut czy dorsz, bo substancje w nich zawarte korzystnie wpłyną na pracę mózgu.

Rozszerzając dietę dziecka warto wybierać te produkty, które są przebadane i polecane przez ekspertów. Mamy wtedy pewność, że ich skład został opracowany z myślą o potrzebach żywieniowych najmłodszych. Żywność dla niemowląt dobrej jakości posiada też dokładne oznaczenia, dla jakiej grupy wiekowej jest przeznaczona, co ułatwia wybór.